audiobeurs in de RAI: Experienzzz

Experienzzz een audioshow om nooit, …eh ,zo snel mogelijk te vergeten

Wat was er te zien?

Nu dan toch nog even een klein overzicht van de demonstratiezalen op de beurs. Op de bovenverdieping waren twee kamers naast elkaar. De eerste bezet met een fraaie set van Sonus Faber luidsprekers met een Arcam versterking. Er werd wel erg hard gespeeld wat dan even jammer is. Maar de set liet wel de kwaliteiten van Sonus Faber horen: dynamisch en veel detail.TD 124-9

Daarnaast een ruimte die was ingericht met in Home Cinema set van Onkyo. Hier werd de nieuwe surround add-on: Dolby Atmos gedemonstreerd. Atmos bestaat uit een extra 4 luidsprekers met daarin een naar boven stralende breedbander die vanaf 150 Hz. wordt ingezet. Dit geeft een enorme verbetering in de ruimtelijkheid van het geluidsbeeld. Het Dolby Atmos signaal moet natuurlijk wel op de bron staan en op dit moment is er nog geen blu-ray die dit heeft en moesten we het doen met de demo disk. De demonstratie was echter zeer overtuigend!Experienzzz audioshow
Experienzzz  audioshowBeneden vonden we  nog een zaal met een aantal NAD sets. Naast de NAD zaal bevond zich Yamaha met een aantal mooie sets. Het blijft toch wel erg fraai, hoor. Die klassieke uitstraling. Yamaha amplifier
Ook op de benedenverdieping een grote zaal met producten van JK acoustics.Experienzzz audioshow

Tja, en dat was het zo’n beetje, helaas.

Marco Bouwer

Marco Bouwer is een ware luidspreker en platenspeler fanaat. Wanneer hij niet voor zijn luidsprekers zit, dan werkt hij wel aan een paar nieuwe. Onlangs heeft Marco de laatste hand gelegd aan een revolutionaire platenspeler arm.

16 thoughts on “Experienzzz een audioshow om nooit, …eh ,zo snel mogelijk te vergeten

  • 06 oktober 2014 om 15:59
    Permalink

    Op de site van Happy Sad Records zag ik afgelopen vrijdag dat zij op de Experienzzz beurs zouden staan. De Experienzzz site zag er uitnodigend uit maar, er ontbrak inhoud. Ik heb gedacht er ook heen te gaan maar ik moet er, net als Marco en Dick, een paar uur voor reizen. De Expperienzzz site was naar mijn idee te wazig, en zoals Marco al zegt was er verder nergens wat over te vinden. Besloten er maar niet heen te gaan.

    Beantwoorden
  • 06 oktober 2014 om 18:00
    Permalink

    Ja als ik het zo lees dan moet het erg bedroevend zijn geweest.

    En dan over de reclame, ik heb er niets van gemerkt, sterker nog, door jullie berichtgeving over deze beurs weet ik nu dat ik wat gemist heb, want er is mij werkelijk niets van dit alles onder de aandacht gekomen.

    Nee het enthousiaste van de Firato is men bij de RAI allang vergeten, kon daar uren door die hallen dolen genietend van al het moois, zou een goede zaak zijn voor heel hifi minnend en verkopend Nederland als dat er weer kwam.

    Beantwoorden
  • 06 oktober 2014 om 23:48
    Permalink

    Wij zijn ook geweest zondag. Wat een sof 5 luisterruimtes (website sprake over minimaal 30, was zelfs eerst 40) en minimaal 100 merken en vele stands. Grootste afgang in hifi beurzen die ik ooit meegemaakt heb en ik heb er heel wat bezocht in de jaren.

    Beantwoorden
  • 06 oktober 2014 om 23:54
    Permalink

    Dan kun je beter na een verjaardag even langs Goor rijden voor 2 luidsprekers en thuis lekker mee gaan spelen. 🙂

    Wel jammer zoiets natuurlijk.

    Beantwoorden
  • 06 oktober 2014 om 23:59
    Permalink

    Ik vind het knap dat jullie van Audio-Creative er een artikel aan gewijd hebben en het hebben aangedurfd. Ik wilde in 1e instantie ook een artikel er aan wijden. Maar toen ik had rondgelopen en enkele standhouders had gesproken was ik diep bedroefd over het niveau van deze show. Het was diep diep triest. Ik had echt té doen met de standhouders. Zo moet het dus echt niet. Sorry voor mijn Belgische collega’s die deze show hebben georganiseerd, maar ze snappen er niets van. Ik kan er een heleboel negatieve dingen over zeggen, maar dan herhaal ik Marco’s woorden.
    Als dit de toekomst is wat betreft audioshows, dan zijn we met z’n allen in het audioland goed van ons padje afgeraakt.

    Beantwoorden
  • 07 oktober 2014 om 11:15
    Permalink

    Misschien is de Thialf audio music show wat.
    Aankomend weekend, 11 en 12 oktober in Leeuwarden.

    Beantwoorden
  • 07 oktober 2014 om 14:17
    Permalink

    Eindelijk weer eens een audio beurs in Amsterdam zodat ik niet naar Veldhoven hoefde af te reizen (met het ov geen plezierig uitje). Ik had er zin in! En heb me er vrijdagavond verwonderd afgevraagd wat nu toch de bedoeling was. Van de zegge en schrijve 5 (!) luisterruimtes is me alleen die van Yamaha in positieve zin bijgebleven, de rest was droevig tot rampzalig. En ik had van tevoren echt verwacht veel presentaties te krijgen over streaming, toch het nieuwste ‘ding’ in de audiowereld. Geschikt om met fraaie multimediapresentaties hard te gaan werken aan de WAF, want die waren er zat op de aanpalende woonbeurs. Arme bezoekers en arme standhouders, wat zijn we bij de neus genomen door organisatoren.

    Beantwoorden
  • 07 oktober 2014 om 19:34
    Permalink

    Thialf zeg je, hmmzzz 15 minuten rijden….
    Denk dat ik daar maar eens heen ga.

    Beantwoorden
  • 07 oktober 2014 om 20:35
    Permalink

    Even wat background: in de wandelgangen van de laatste New Music show werd reeds gezegd dat New Music niet langer zou samenwerken met AV2D. Het is realiteit geworden. De mensen achter AV2D geven zelfs hun eigen klanten geen hand (bvb meegemaakt in München waar de heren ook rondliepen) en er waren heel wat klachten van disitributeurs op de laatste New Music show. Dus New Music organiseert dus voortaan zelf zijn show zonder AV2D, en uiteraard gaat AV2D dan op zoek naar nieuwe kansen.

    Maar waarom slaagt men er niet in om voldoende volk bij mekaar te krijgen ? Op de NAVD in Veldhoven (Nationale AV dagen, ook een AV2D show) moest je werkelijk zoeken naar volk, van experienzzz wordt gezegd dat er 400 a 500 man passeerde …. niet echt veel beter.

    Om dan als standhouder vele duizenden euro’s te gaan geven voor deelname en zo’n beperkte opkomst …. daar moet je goed zot voor zijn om de organisator steeds opnieuw te blijven geloven.

    Anderzijds op de X-FI in Veldhoven krijgt een andere organisator wel enkele duizenden in beweging en zaten sommige zalen echt goed vol kwa bezoekers. Dus het bewijs dat het wel degelijk ook anders kan.

    Beantwoorden
  • 07 oktober 2014 om 23:54
    Permalink

    Helaas weer een gemiste kans.
    Misschien is de Hi-Fi show New Music wat 8 en 9 november in Brussel?
    Ook erg jammer dat er dit jaar geen X-Fi beurs was in Veldhoven!

    Beantwoorden
  • 08 oktober 2014 om 12:23
    Permalink

    Doe ik ook nog even een duit in het zakje. Op 16 augustus kreeg ik het bericht dat Experienzzz plaats zou vinden. Het had als persbericht meegenomen kunnen worden in de oktober-editie van HVT die begin september gemaakt wordt. Aangezien HVT bij de abonnees dan net twee of drie dagen voor begin van de show op de deurmat valt of in de losse verkoop in de kiosken komt te staan, heeft dat weinig tot geen zin, toch?
    Advies: ga als je zin en tijd hebt ga naar Thialf of kom een weekend later bij iEAR – staat in HVT 🙂
    Theo Wubbolts, hoofdredacteur HVT

    Beantwoorden
  • 13 oktober 2014 om 10:23
    Permalink

    @Theo, wanneer wordt HVT een volwassen hifi-blad?

    Nu is alles fantastisch, wonderbaarlijk, en een aanrader. Ik mis Vi-fi, de kritische houding, de liefde voor producten. En wat is HVT daarbij vergeleken een flutblad. Ik keek alijtd uit naar Vi-fi, een feestje om te lezen. Maar na 2x heb ik HVT al de deur uitgeschopt.

    Beantwoorden
    • 13 oktober 2014 om 12:05
      Permalink

      Volledig mee eens!
      Maar gelukkig is Music Emotion er nog.

      Beantwoorden
  • 01 mei 2015 om 20:24
    Permalink

    In April 2014 hoorde ik op mijn werk van Yamaha music dat er een hifi beurs in de RAI zou zijn, ik wilde er ook heel graag heen en heb mij rot gezocht op internet wanneer het zou zijn maar helemaal niets over te vinden. Volgende keer dit beter bekend maken op internet, er zijn volgens mij genoeg liefhebbers die deze beurs graag hadden willen bezoeken maar van het bestaan niet af wisten.

    Beantwoorden