Recensie Archives -

Moby – Reprise

Alweer een tijdje terug kondigde Moby aan dat Reprise zou komen waarop een aantal nummers uit zijn repertoire staan, uitgevoerd met orkest. We werden lekker gemaakt met Natural Blues gezongen door Gregory Porter en Amythyst Kiah. En dat smaakte naar meer! Carrière Moby’s muzikale carrière begon met gitaarles. Zijn leraar zag in hem een virtuoos klassiek gitarist. Dat was precies op het moment dat… Verder lezen

SPEC RSA-V11 geïntegreerde versterker

SPEC heeft bij ons Audio Creative niet veel introductie meer nodig sinds de buitengewoon positieve ervaringen die we afgelopen jaren hadden met een tweetal versterkers van deze Japanse fabrikant. De RPA-W7EX eindversterker en de RSA-M99 geïntegreerde/ eindversterker. Dit keer heb ik ruime tijd met de nieuwste telg uit de SPEC-stal, de RSA-V11, mogen spelen.  SPEC… Verder lezen

David Bowie’s Lazarus

David Bowie liet ons aan het begin van zijn carrière kennis maken met Major Tom die hulpeloos zwevend door de ruimte geen contact meer kon krijgen met moeder aarde.

In Lazarus, één van zijn laatste meesterwerken, maken we (opnieuw) kennis met Thomas Newton. Een alien die vast zit op aarde. Alleen in zijn appartement, en hij wil maar één ding, en dat is terug naar zijn planeet.

Verder lezen

聖Hijiri Nagomi Power Cord

De Japanse Combak corporation is een opvallende firma. Ze maken daar de bekende Harmonix tuning spullen, prachtig eigenzinnige audio onder de Reimyo vlag en bekabeling onder de naam Hijiri Nagomi, vooraf gegaan door een door de meeste mensen onleesbaar Japans karakter. Via een omweg kwam ik in onderstaand avontuur terecht… en niet zonder gevolgen…​Even terug… Verder lezen

David Bowie Glastonbury 2000

Het is 1971, voor de tweede keer wordt het Glastonbury Festival georganiseerd. De toegang was gratis en 12.000 bezoekers kwamen kijken naar onder andere een 24 jarige jonge man David Bowie genaamd. ​29 jaar later... 29 jaar later is het festival uitgegroeid tot de moeder aller festivals. In 2000 is de toegang £ 87,00 en… Verder lezen