Porcupine Tree Ziggo Dome 7-11-2022

Het was al een aantal Jaren stil rond Steven Wilson’s bekendste project Porcupine Tree maar als drummer Gavin Harrison en Wilson aan het jammen zijn ontstaat er iets waarvan ze het idee hebben dat ze daar iets mee moeten doen. Het is Harrison die voorstelt om het weer te doen als Porcupine Tree.

Daar moest wel een nachtje over geslapen worden maar uiteindelijk wordt dan toch de knoop door gehakt. Oud Japan toetsenman Richard Barbieri, die al bijna vanaf het begin van Porcupine Tree samenwerkt met Wilson, is ook weer van de partij. Hij is een belangrijke klank en sfeerbepalende factor in de band. Bassist Colin Edwin keert niet terug.

Verder lezen

Technics SL-1200GAE

De Technics SL 1200 GAE (de AE staat voor Anniversary Edition) is een luxueus uitgevoerd model waarmee Technics wil laten zien dat ze niet alleen nog steeds een SL-1200 kunnen maken, maar deze ook nog op verschillende punten weten te verbeteren. Sterker nog, de fabrikant heeft de huidige generatie van deze platenspeler van de grond af opnieuw aangepakt om ‘m beter dan ooit te willen maken. Een comeback die er zijn mag!

Verder lezen

Tangerine Dream – Richard Barbieri – Alex Albrecht

Deze recensie is gewijd aan vier albums van drie artiesten met als gemeenschappelijke deler elektronische muziek. Een prachtig nieuw album van Tangerine Dream die in een nieuwe bezetting weer helemaal terug zijn bij hun roots. Maar liefst twee albums van ouwe rot in het vak Richard Barbieri en tot slot het zeer sfeervolle Resolve van nieuwkomer Alex Albrecht.

Verder lezen

SPEC RPA-MG3000 stereo eindversterker

Wat als de kans zich voordoet om eens een tijd met de SPEC RPA-MG3000 in mijn eigen audiorek te mogen spelen? Dat laat ik zeker niet schieten! De RPA-MG3000 is de op één na grootste versterker in de stal van deze bijzondere Japanse firma die zich ten doel heeft gesteld om versterkers te bouwen die zich met verve kunnen meten met de mooiste buizenversterkers.

Verder lezen

PS Audio Stellar PowerPlant P3

PS Audio is al vele jaren in de markt met Regenerators. Inmiddels heeft het merk zelfs vier types in het programma. Met de grootste, de PowerPlant 20, kunnen zelfs de meest stroomvretende eindbakken op deze aardkloot van superschone stroom voorzien. Daaronder vind je de meer realistischer PowerPlant 15 en 12. In de Stellar serie van PS Audio vinden we de Stellar PowerPlant 3. De laatste is het onderwerp in dit verhaal. Wat een ontdekking…

Verder lezen

Madrugada – Trentemøller – ForENZics –  Jacob Karlzon

Evert Aaij trapt hier af met vier zeer verschillende albums die indruk op hem maakten aan het begin van het jaar. Hij begint in Scandinavië met Madrugada die na 14 jaar weer van zich lieten horen en DJ/producer Trentemøller die zich liet inspireren door de Eighties. Vervolgens maken hij een uitstapje naar Nieuw-Zeeland, naar een gezelschap met de naam ForENZics. Dan zou er toch al een belletje moeten gaan rinkelen wie hier achter zitten. Tot slot weer terug naar het noorden voor een fantastisch album van de Zweedse pianist Jacob Karlzon.

Verder lezen

Omicron Magic Dream Stabilizer Clamp

Omicron is een Italiaanse firma met bijzondere producten. Die allemaal ten doel hebben om vibraties te stabiliseren. Ik kreeg er een doos vol van toegestuurd. Met allerlei types ‘Stabilizer of Vibrations’ spullen erin. Waaronder en tweetal platenpucks later aangevuld met nog twee stuks. Wat aanvankelijk start met een gezonde portie terughoudendheid van ‘ja, het zal wel weer’, rolt echter langzaam maar zeker naar een mooi en boeiend avontuur. Wat ik nooit had durven dromen, deze pucks werken beter dan alle pucks die hier in de loop der jaren in huis zijn geweest…

Verder lezen

Moby – Reprise

Alweer een tijdje terug kondigde Moby aan dat Reprise zou komen waarop een aantal nummers uit zijn repertoire staan, uitgevoerd met orkest. We werden lekker gemaakt met Natural Blues gezongen door Gregory Porter en Amythyst Kiah. En dat smaakte naar meer! Carrière Moby’s muzikale carrière begon met gitaarles. Zijn leraar zag in hem een virtuoos klassiek gitarist. Dat was precies op het moment dat… Verder lezen